Bijeenkomst over nieuwe structuurvisie

donderdag 01 september 2011 19:30

Op donderdagavond 1 september zal de Statenfractie van de ChristenUnie een bijeenkomst over de nieuwe structuurvisie houden.

De ChristenUnie Statenfractie wil in een zo vroeg mogelijk stadium haar oor te luisteren leggen bij de achterban, om alle reacties mee te kunnen wegen in onze standpuntbepaling ten aanzien van de nieuwe structuurvisie. We vinden het belangrijk om juist over dit onderwerp het gesprek aan te gaan met raadsleden en wethouders. Veel beleid uit de nieuwe structuurvisie zal namelijk worden vertaald in een verordening en op die manier doorwerken in het ruimtelijk beleid van gemeenten.

Het voorontwerp van de provinciale structuurvisie zal over 1 tot 2 weken online te raadplegen zijn via www.provincie-utrecht.nl en www.puzzelenmetdeprovincie.nl. Op deze laatste website staat ook veel achtergrondinformatie over het proces van de ruimtelijke structuurvisie. Andere belangrijke informatie betreft het Akkoord van Utrecht over de herijking van de Ecologische Hoofdstructuur. Informatie daarover is te downloaden via deze link: http://www.provincie-utrecht.nl/actueel/nieuwsberichten/@166909/provincie-utrecht-0/#backlink. De herijking van de EHS wordt ruimtelijk vertaald in de nieuwe structuurvisie.

Reacties op 'Bijeenkomst over nieuwe structuurvisie'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.