Raad neemt afscheid van college

woensdag 21 april 2010 15:00

Tijdens een bijzondere raadsvergadering wordt afscheid genomen van het huidige college. Onder andere Piet van der Sluijs (wethouder ChristenUnie) neemt afscheid. De raadsvergadering is live te volgen via Stadstv en internet.

Raad neemt afscheid van college

19-04-2010

Woensdag 21 april om 15.00 uur neemt de raad tijdens een buitengewone raadsvergadering afscheid van het huidige college. Vijf wethouders zullen niet terugkeren in het nieuwe college.

Het college van de huidige coalitie van PvdA, CDA, VVD en ChristenUnie wordt vervangen door een college van de drie partijen die na de verkiezingen van 3 maart de meeste stemmen kregen: GroenLinks, PvdA en D66. De wethouders Rinda den Besten en Harrie Bosch zijn kandidaat-wethouder voor het nieuwe college. De raad neemt afscheid van de wethouders Piet van der Sluijs (ChristenUnie), Ingrid de Bondt en Floris de Gelder (beiden VVD), Harm Janssen (CDA)  en Marka Spit (PvdA).

15.00 uur: buitengewone raadsvergadering; afscheid 'oude' college
- De burgemeester spreekt de vertrekkende collegeleden toe
- Toespraak van de nestor van de raad, Vincent Oldenborg
- Toespraken vertrekkende collegeleden
Circa 17.00 uur: receptie voor genodigden in de hal van het stadhuis

Het openbare afscheid van de vertrekkende wethouders wordt later bekend gemaakt. De installatie van het nieuwe college is op donderdag 22 april om 14.00 uur.

Het afscheid van het college is rechtstreeks te volgen via StadsTV.
De vergadering is ook te volgen via internet: www.utrecht.nl/gemeenteraad/vergadering-online.