Rust in de stad: rondetafelgesprek

alv 2018-1.jpgmaandag 04 maart 2019 17:50

Op dinsdagavond 12 maart organiseert de ChristenUnie Utrecht een een rondetafelgesprek over Rust & Bezinning. We willen met elkaar in gesprek gaan over hoe inwoners van de stad Utrecht tot rust komen in onze drukke stad. Zijn er nog voldoende plekken in de de stad waar we tot rust kunnen komen of zijn we juist bang geworden voor de stilte? We nodigen een aantal mensen uit om ons met een kort verhaal te inspireren en daarna praten we zelf verder over dit onderwerp.

Onze eerste gast is Robert van Putten. Robert is momenteel aan het promoveren aan de Vrije Universiteit in Amsterdam over de rol van maakbaarheidsdenken in bestuur en beleid. Tevens heeft op verschillende manieren bijdragen geleverd aan het Wetenschappelijk Instituut van de ChristenUnie. Zo schreef hij onder andere een artikel over prestatiedruk, werkstress en burn-outklachten (https://wi.christenunie.nl/page/46538).
Onze tweede gast is Bart van Empel. Bart is werkzaam geweest in de verslaafdenzorg en als docent Godsdient op een ROC in Utrecht. De laatste werkzame jaren was Bart actief als straatpastor in Utrecht, hij weet dus vanuit de praktijk hoe mensen de drukke maatschappij in Utrecht ervaren. Verder is Bart betrokken bij retraitecentrum de Spil in Maarssen.
Nadat Robert en Bart hun bijdrage hebben gedeeld zullen we met elkaar in gesprek gaan hoe en waar wij zelf rust in de stad ervaren of hoe we hier in de toekomst tegenaan kunnen kijken.
Waar: Stiltecentrum in Hoog Catharijne
Wanneer: dinsdag 12 maart
Hoe laat: 20:00 uur
Aanmelden: graag, via christenunie@raad.utrecht.nl. Hopelijk tot volgende week!