ChristenUnie bezoekt woonwagenkamp 'Beukbergen'

wwk.jpgvrijdag 02 november 2018 13:28

Op de fiets vertrekken raadslid Rachel Streefland en fractiemedewerker Jiska Zwaal naar Huis ter Heide, waar de gemeenteraadsfracties zijn uitgenodigd door de bewoners van woonwagenkamp 'Beukbergen'. De burgemeester en wethouder die ook bij de bijeenkomst waren, lichtten toe hoe dit kamp op deze plek tot stand is gekomen.

Het kamp is recent omgevormd, van een situatie waar eigenlijk niemand wilde komen tot een open, met de beowners afgestemde mooie plek voor deze doelgroep.

Rachel Streefland: "In het kamp is zichtbaar dat de burgemeester van Zeist, Koos Janssen, echt goed naar de bewoners heeft geluisterd. En dat niet alleen, ook met de projectleider en de woningcorporaties. De voornaamste vraag die hij zichzelf stelde  was: wie is de mens achter die maatschappelijke behoefte? Tien jaar geleden is begonnen met een totale vernieuwing en is er een forse zwaai de goede kant op gemaakt waarbij gemeente en bewoners elkaar vinden waar dat nodig is. Hoe doen ze dat? Door elkaar echt te zien en te luisteren. Door op zoek te gaan naar de behoefte achter de vraag van bewoners. Inspirerend."

Benieuwd naar dit woonwagenkamp? Frans en Silvia Bromet hebben er een documentaire over gemaakt. Kijk hier om deze terug te zien!