Snorfietsen geweerd van de Utrechtse fietspaden

Screen_shot_2011-11-28_at_14.43.52_400x400donderdag 05 juli 2018 13:47

Ken je de plaatjes, die van de eerlijke brommer? Ze laten zien waar elke fietser regelmatig mee te maken heeft. Als je rustig staat te wachten bij het stoplicht, kunnen de snorfietsen niet anders dan blijven tuffen. De ChristenUnie is daarom erg blij met de financiƫle dekking die is gevonden om de snorfietsen van de fietspaden op de rijbaan (waar veilig) te laten rijden.

In het Algemeen Dagblad wordt daar verder verslag van gedaan. CU-raadslid Jan Wijmenga: 'Het is goed dat deze stad investeert in verkeersveiligheid. Fietspaden worden steeds voller en snelheidsverschillen brengen altijd risicio's met met zich mee. Deze maatregel zorgt bovendien voor minder blootstelling aan uitlaatgassen. Voor een stad die duidelijk partij kiest voor de fiets is de keuze om snorfietsen van het fietspad te weren dan ook snel gemaakt. Ik ben blij dat deze ambitie uit het verkiezingsprogramma van de ChristenUnie zo snel gerealiseerd wordt.'
De verplaatsing van de snorfiets naar de fietspaden is mogelijk omdat de landelijke wetgeving vervroegd aangepast is (per 1 juli hebben gemeenten de keuze om snorfietsen van fietspaden te weren). En hoewel er nog geen geld gereserveerd was in de begroting, blijkt de onverwachte financiële meevaller die deze week bekend werd, genoeg te zijn om de kosten voor de aanpassing te dekken. Goed nieuws voor de fiets!