Vrijwilligers in het zonnetje!

Hanna's Herbergmaandag 19 februari 2018 16:31

In 2014 kregen verschillende vrijwilligerskampioenen een gouden plak van de ChristenUnie Utrecht. Omdat vrijwilligers niet genoeg in het zonnetje gezet kunnen worden, hebben we besloten de Kampioenentour gewoon voort te zetten in 2015/2016/2017/2018! In week 8 waren er maar liefst vier organisaties die een medaille uitgereikt kregen.

Hanna’s Herberg is een sociaal eethuis in Overvecht en wordt gerund door vrijwilligers. Hanna's Herberg serveert elke woensdag een gezonde en betaalbare warme maaltijd in het Johannescentrum. Samen aan tafel met buurtbewoners in een ongedwongen sfeer. Wil je ook een keer mee-eten? Op de Facebookpagina wordt het nieuwste menu aangeboden.

De Wilg ondersteunt mensen met een beperking, verstandelijk/ psychisch, in het (weer) actief meedoen in de maatschappij. Dit doet zij door het organiseren van verschillende (vrijetijds-) activiteiten, het geven van voorlichting & training en begeleiding bij het verrichten van vrijwilligerswerk. Hierbij zijn veel vrijwilligers betrokken. Hoog tijd voor een medaille, dus!

Podium Oost is het nieuwe sociaal culturele ontmoetingscentrum van Utrecht-Oost. Het is de opvolger van Buurthuis Oudwijk, dat sinds 1 augustus 2013 geen structurele subsidie meer kreeg. Een incidentele huisvestingsubsidie stelt ons in staat om Podium Oost toe te laten groeien naar een zelfstandig bestaan.

De Roef

Dienstencentrum De Roef biedt senioren uit de Meern een groot en gevarieerd aanbod aan activiteiten. Maar niet alleen aan hen. Ook veel senioren uit de omgeving komen graag naar De Roef.De meeste activiteiten organiseren de bezoekers zelf. Er zijn verschillende zelfstandige clubs. De bridge-, biljart-, handwerk-, en schilderclubs zijn daar een voorbeeld van. En of het om koffieochtend, bingomiddag of klaverjasavond gaat De Roef voorziet in een grote behoefte. Daarbij zijn heel wat vrijwilligers in touw. Waardige ontvangers in onze kampioenentour!

Hier leest u meer over de andere kampioenen.