Laat je inspireren: Utrechtse vrijwilligers

Instagram twee portrettenvrijdag 20 oktober 2017 09:27

Op Instagram vind je de komende maanden elke week portretten van Utrechtse vrijwilligers. ChristenUnie Utrecht hecht veel belang aan het werk dat zij doen en laat dat graag zien door ze voor het voetlicht te brengen. Zo kunnen zij ook andere mensen inspireren. Kijk verder!

Ben Kellaert (64) werkt als vrijwilliger in het Hospice Utrecht. In dit hospice is plaats voor vier gasten die in de laatste periode van hun leven intensieve verzorging en verpleging nodig hebben. “We proberen een bijna-thuis-situatie voor de gasten te creëren. De vrijwilligers hier hebben een dienst van vier uur of een nachtdienst van acht uur. Wij willen er vooral zijn voor de gasten. Daarnaast doen we boodschappen en het huishouden, assisteren we de verpleging, koken we maaltijden - noem maar op. Maar we brengen ook gezelligheid aan de gasten en begeleiden het bezoek. Soms waken we zelfs met hen aan het sterfbed."

Ook Danique Raaijmakers (30) zet zich vrijwillig in voor Utrecht. Ze woont vlak naast de Brandweerkazerne in Vleuten. Dat is maar goed ook, want als vrijwillige brandweervrouw moet zij binnen drie minuten op de kazerne zijn als de pieper gaat. "Toen ik drie jaar geleden een oproep zag op tv, besloot ik dat ik bij de Brandweer wilde. Het mooie aan dit werk is dat je het samen doet. Je moet elkaar echt vertrouwen. En het is lichamelijk ook best uitdagend. Om met zware slangen te kunnen sjouwen moet je sterk en fit zijn. Als de pieper gaat moet ik acuut in actie komen. Dan ben ik direct in een enorme focus."

Op onze Instagram geven we een ode aan Utrechtse Vrijwilligers. Volg ons via instagram.com/christenunieutrecht/