ChristenUnie Utrecht presenteert Kandidatenlijst GR2018

logo CUwoensdag 11 oktober 2017 11:14

De ChristenUnie Utrecht presenteert vandaag de kandidatenlijst voor de verkiezing van de gemeenteraad in maart 2018. De partij wil groeien naar drie zetels. Zoals eerder aangekondigd, is Maarten van Ooijen opnieuw lijsttrekker. De partij krijgt een nieuwe runner-up, namelijk Rachel Streefland.

Zij is (ortho)pedagoog en ondernemer. Vanuit haar werk en haar maatschappelijke betrokkenheid brengt zij veel ervaring mee naar de gemeenteraad.

Op nummer 3 en 4 volgen Jan Wijmenga en Suzanne Janse. Een bijzondere nieuwkomer op nummer 5 is Roy van Rossum, die tien jaar geleden begonnen is met een YouTube-kanaal voor goocheltrucs en inmiddels een zeer bekende YouTuber is. Roy is een bekend gezicht in Utrecht met een groot netwerk en hij wil zich nu ook graag inzetten voor de lokale politiek.

Jolande Uringa, die op dit moment samen met Van Ooijen de Utrechtse fractie vormt, heeft besloten om na een raadsperiode van vier jaar te stoppen om meer focus te leggen op haar maatschappelijke carrière en gezin. Het bestuur bedankt haar voor haar gedreven en effectieve inzet. Jolande staat als lijstduwer op plaats 43 van de lijst.

Beatrice de Graaf sluit de lijst af, op plaats 44. Zij is dé terrorisme-expert van Nederland en hoogleraar aan de Universiteit Utrecht. Ook was zij in 2015 kandidaat namens de ChristenUnie voor de Eerste Kamer.

Bestuursvoorzitter Henriëtte Rikkoert is blij met de kandidatenlijst: “Geweldig om te zien dat zoveel goede, bevlogen en ook jonge mensen enthousiast zijn om zich kandidaat te stellen. Het is een mooie club mensen met een diverse achtergrond. Veel ervaring en expertise, maar ook nieuwe gezichten en afkomstig uit allerlei verschillende wijken. We zijn de selectiecommissie dankbaar voor de scouting van al dit talent.”

De kandidatenlijst wordt besproken en vastgesteld op de Algemene Ledenvergadering van de ChristenUnie Utrecht op 6 november om 20.00 uur in BijBosshardt Ondiep, Acaciastraat 42 te Utrecht. Dan wordt ook het verkiezingsprogramma vastgesteld. Aanmelden kan via secretaris@utrecht.christenunie.nl.