Algemene Beschouwingen: CU mist inspiratie in Voorjaarsnota

20170520_FCUHee_po_0994-1024x683vrijdag 02 juni 2017 12:54

Donderdag 1 juni was de aftrap van de bespreking van de Voorjaarsnota. Elk jaar maakt het college de plannen voor het komende jaar bekend, die in de daaropvolgende weken worden besproken in de gemeenteraad. Ook dit jaar gaf de ChristenUnie in de Algemene Plenaire Beschouwingen haar visie op de Voorjaarsnota.

Zo ziet fractievoorzitter Maarten van Ooijen dat er een ernstig tekort is aan inspiratie. Hij roept het college op om bij een bijzondere groep mensen die inspiratie wél te vinden: "Daarom nodig ik dit college graag even uit, voor een bezoekje aan het dichtstbijzijnde klooster, hier op een steenworp afstand vandaan. De Zusters Augustinessen. Ze zijn er al sinds 1934. Wie ze voor het eerst ziet, verbaast zich. Wie ze kent, waardeert ze."

Verder vroeg de ChristenUnie aandacht voor verruiming van het Inititatievenfonds, voor versnelling van investeringen in de Wmo en voor meer ruimte voor de sociaal makelaars. Benieuwd naar de complete rede? Kijk hier voor de tekst. Afgelopen week verscheen er een reportage over de Zusters op DUIC

Foto: DUIC.