Kijk mensenhandel in de ogen

Schermafbeelding-2016-09-15-om-21.04.27donderdag 13 april 2017 14:09

Mensenhandel: is dat niet een te groot thema voor de lokale politiek? Het is een gedachte die bij je op kan komen – en dat terwijl de ChristenUnie Utrecht er een van haar speerpunten van heeft gemaakt.

In de maand april worden bezoekers van het Stadhuis Utrecht geconfronteerd met naamloze gezichten, slachtoffers van mensenhandel. Op het Stadhuisplein staan grote borden die het verhaal vertellen van dertig mensen die onder verschillende omstandigheden hun vrijheid verloren. Een symbolische plek, zo dichtbij het hart van de lokale politiek.

Ben je de komende week in de buurt? Loop eens langs. Laat je confronteren met een harde werkelijkheid. Kijk dertig paar indringende ogen aan. Wij als fractie weten weer waarom we ons hard maken voor veilige leefomstandigheden, voor iedereen.

Tot 20 april zijn de verhalen van deze dertig mensen nog te zien in Utrecht; daarna gaat de tentoonstelling van CoMensha door naar Leiden en Maastricht. Je kunt een introductiefilmpje hier terugzien.