ChristenUnie en PvdA organiseren avond over asielbeleid

donderdag 06 juli 2006 19:30

Tineke Huizinga en Hans Spekman spreken in Utrecht

Het -nu demissionaire- kabinet voert een streng asielbeleid. De landelijke oppositiepartijen PvdA en ChristenUnie kunnen zich niet vinden in dit beleid. Maar niet alleen politieke partijen, ook gemeenten hebben grote moeite met het beleid waaraan zij moeten meewerken. Uitgeprocedeerde asielzoekers worden opgevangen waardoor gemeenten zich schuldig maken aan ‘bestuurlijke ongehoorzaamheid’, volgens minister Verdonk. Ook Utrecht behoort tot die gemeenten.

Wat is er mis met het huidige asielbeleid? Waarom maken gemeenten zich schuldig aan ‘bestuurlijke ongehoorzaamheid’? Over deze vragen spreken Tweede Kamer-lid Tineke Huizinga (ChristenUnie) en oud-wethouder Hans Spekman (PvdA) op uitnodiging van de ChristenUnie en de PvdA uit Utrecht.

ChristenUnie-Kamerlid Tineke Huizinga werkte ooit voor vluchtelingenwerk en is binnen haar fractie woordvoerder voor Vreemdelingenzaken. Het huidige asielbeleid noemt zij onmenselijk.

Hans Spekman is Utrechts oud-wethouder Sociale Zaken voor de PvdA. Als wethouder heeft Spekman zich altijd hard gemaakt voor het lot van asielzoekers in Nederland en gepleit voor een mensvriendelijker asielbeleid.

Donderdag 6 juli 2006

Sociëteit NSU, Boothstraat 10

aanvang 19.30 uur

Reacties op 'ChristenUnie en PvdA organiseren avond over asielbeleid'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.