Doe mee met de Week tegen Eenzaamheid!

eenzaamheiddonderdag 15 september 2016 16:25

In een stad als Utrecht wonen heel veel mensen; veel mogelijkheid tot ontmoeting, zou je denken. Toch is er een groep eenzamen die om allerlei redenen steeds weer buiten de boot valt. Eenzaamheid is een groeiend probleem. Meer dan 1 op de 3 mensen voelt zich soms eenzaam. En bijna 1 op de 10 is zelfs ernstig eenzaam.

ChristenUnie Utrecht vindt het belangrijk om daar aandacht voor te vragen. Eerder dit jaar presenteerden we al ons Actieplan Eenzaamheid, met zeven gouden stappen tegen eenzaamheid.

Omdat het volgende week (22 september- 1 oktober) de landelijke Week tegen Eenzaamheid is, willen we daar nu opnieuw de aandacht op vestigen. Kartrekker Coalitie Erbij (sinds 2008 actief) roept iedereen op om ontmoetingen te organiseren en daaraan mee te doen. De organisatie doet de oproep om nieuwe contacten aan te gaan of oude te versterken. Met deze pagina kun je een e-kaartje versturen om meteen een uitnodiging te versturen en een ander uit te nodigen samen iets te ondernemen!

Het actieplan Eenzaamheid van de ChristenUnie Utrecht vind je hier