ChristenUnie betreurt vertraging van duurzaamheidsambitie gemeente

woensdag 28 november 2012 21:07

Utrecht zou in 2012 een CO2 neutrale gemeente moeten zijn. Dat sprak de Utrechtse gemeenteraad al in 2009 uit. Vorige week gaf de wethouder tijdens de bespreking in de commissie Stad & Ruimte aan dat ze daar niet in slaagt. Mirjam Bikker (fractievoorzitter): "Het is teleurstellend dat de wethouder nog tot 2015 nodig heeft om de ambitie te realiseren. Eerder was het college heel trots op de ambitie en dan vind ik een paar jaar vertraging wel erg veel."

Een CO2 neutrale gemeente streeft naar besparing van energieverbruik en gebruik van duurzame energie. Ook betekent het dat de gemeentelijke energierekening omlaag gaat. Dit past binnen de verantwoorde omgang met de schepping waar de ChristenUnie voor staat. De wethouder liet op onze vragen weten dat de overgang naar het duurzame nieuwe Stadskantoor in 2014 nog niet genoeg is om CO2 neutraal te zijn. De wethouder zegde toe binnenkort informatie te geven hoeveel nodig is om als nog de ambitie te realiseren. De ChristenUnie is benieuwd naar de nieuwe opgave en blijft aandringen op een snellere realisatie.

Reacties op 'ChristenUnie betreurt vertraging van duurzaamheidsambitie gemeente'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.