ChristenUnie tevreden met eerste stap autovrij Janskerkhof

Janskerkhofvrijdag 02 december 2011 13:58

De ChristenUnie heeft afgelopen week verheugd kennis genomen van de commissiebrief waarin Wethouder Lintmeijer de eerste stap onderneemt voor het parkeervrij maken van Janskerkhof. Onder andere naar aanleiding van een aangenomen motie van Mirjam Bikker wordt nu het concrete plan zichtbaar.

De discussie over het autovrij maken van Janskerkhof loopt al geruime tijd. Zelfs al voor het jaar 2000 werden door verschillende partijen vragen gesteld over de mogelijkheid tot het autovrij maken van het plein. Lang bleek dit lastig, vooral vanwege het opheffen van de parkeerplaatsen. Vanwege de realisatie van de Grifthoekgarage kunnen hiervoor passende oplossingen worden geboden. De motie van Mirjam Bikker in april 2010 was een succesvolle aanzet om nu echt werk te gaan maken van deze breed gedragen wens.

Het college is voornemens in het voorjaar in totaal 65 parkeerplekken op het Janskerhof op te heffen. Dit is een eerste stap in het gehele Plan van Aanpak om het hele plein autovrij te maken. Daarop houdt de fractie uiteraard de vinger aan de pols bij het college. Samen met het groot onderhoud dat in het voorjaar gepland staat, betekent dit goede stappen voor een bloeiend Janskerkhof.

Reacties op 'ChristenUnie tevreden met eerste stap autovrij Janskerkhof'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.