Rekenkamerrapport Masterplannen onderwijshuisvesting

dinsdag 03 mei 2011 13:17

Onlangs verscheen van de Rekenkamer een onderzoek naar de Masterplannen onderwijshuisvesting. Daaruit bleek dat het College en de Raad teveel doelen en ambities had gesteld. Deze doelen werden niet concreet uitgewerkt, daardoor slechte controle op de resultaten mogelijk was. De conclusies worden onderschreven door het College, en we zijn erg benieuwd naar de uitwerking van de aanbevelingen.

Duurzaamheid is een belangrijk thema van dit college. Op de Raadsinformatieavond hoorden we echter dat duurzaam bouwen of renoveren tegen obstakels aanloopt omdat de investeringen hoger zijn. Tegelijkertijd wordt de exploitatie wel goedkoper. In de commissievergadering vroegen wij van het College een reactie op hoe er meer kan worden ingezet op duurzaam bouwen bij schoolgebouwen. Daar wordt werk van gemaakt: het College is bezig om scholen te betrekken bij programma duurzame energie. Dat zou moeten resulteren in meer duurzame schoolgebouwen.

Reacties op 'Rekenkamerrapport Masterplannen onderwijshuisvesting'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.