ChristenUniespeld voor Tymon de Weger

Speld Tymon.jpgdonderdag 21 april 2011 15:33

Op 14 april jl. is aan Tymon de Weger een zilveren ChristenUniespeld uitgereikt. Deze speld werd Tymon de Weger toegekend vanwege zijn vele verdiensten voor de ChristenUnie. Namens het landelijk bestuur was de heer Van Duijvenbode bij de algemene ledenvergadering van de ChristenUnie Utrecht aanwezig om onze oud-wethouder het kleinood op te spelden.

Tymon de Weger werd namens het landelijk bestuur bedankt voor het vele werk dat hij voor de ChristenUnie heeft mogen verrichten. Wij kennen Tymon met name vanuit zijn periode in Utrecht. Voordat hij naar Utrecht kwam was hij jarenlang raadslid en wethouder voor de partij in Enschede. Na zijn wethouderschap in Utrecht (2006-2009) verruilde Tymon de Weger Utrecht voor de toenmalige gemeente Breukelen, waar hij tijdens een periode van herindeling eveneens wethouder was.

Na zijn afscheid in 2009 als wethouder in Utrecht, waar al vele lovende woorden zijn gezegd, vormt deze ChristenUniespeld een terechte erkenning voor het vele werk dat Tymon jarenlang voor de ChristenUnie heeft gedaan.

Willem Wensink

Voorzitter ChristenUnie Utrecht