Verslag Politiek Café Cultuur met aftrap Carla Dik-Faber

Carla Dik 2011 (RT)donderdag 21 april 2011 14:34

De ChristenUnie Utrecht hield op 14 april een Politiek Café over cultuur. Carla Dik-Faber, kunsthistorica en fractievoorzitter van de provinciale ChristenUnie in Utrecht nam ons in haar verhaal mee in de culturele wereld en de dilemma’s die er in onze tijd liggen op het vlak cultuur – overheid – christelijke politiek. De bezuinigingen op cultuur maakt de vraag waar we publiek geld in willen steken actueel. Carla Dik-Faber hield ons voor dat de overheid terughoudend moet zijn met het beoordelen van de inhoud, maar moet inzetten op cultuureducatie, stimulering van diversiteit en cultureel ondernemerschap. Voor dat laatste voerde ze een warm pleidooi. Het ondernemerschap binnen de culturele sector wordt met de bezuinigingen meer geprikkeld en werpt een natuurlijke dam op tegen de middelmatigheid in de kunst. En juist daar heeft het in de afgelopen decennia weleens aan ontbroken, aldus Carla Dik-Faber. Na deze aftrap volgde een boeiende discussie.

Lees het verhaal van Carla Dik-Faber via de gekoppelde link hieronder.

TitelBestandsgrootteMIME-type
20110414 Politiek_Cafe_kunstcultuur Bijdrage Carla Dik-Faber54,5 kBapplication/msworddownload