Actie 80 = prachtig op de Ring (A12/A27)

80prtig_27maandag 28 februari 2011 21:39

Het Milieucentrum, de Vrienden van Amelisweerd, en Utrechtse bewonersorganisaties uit Voordorp, Rijnsweerd en Lunetten alle automobilisten op om vanaf a.s. maandag maximaal 80 kilometer per uur te rijden op de RING Utrecht (A27/A12). Om deze oproep kracht bij te zetten is dit weekend begonnen met de verspreiding van de ’80 op Ring Utrecht’ bumpersticker in de aan de Ring grenzende woonwijken Voordorp, Rijnsweerd en Lunetten.

De ChristenUnie-fractie ondersteunt de roep om maximaal 80 te rijden. Het helpt voor de verbetering van de leefbaarheid van wijken in de stad, zoals Lunetten en Voordorp. In de raad waar werd gedebatteerd over de verbreding van de ring Utrecht hebben wij de wethouder gevraagd in te zetten op onderzoek naar maximering van de snelheid tot 80 km op de ring, en eventueel dynamische snelheden. Bovendien wil de ChristenUnie een oplevertoets. Als de voorgestelde uitbreidingen van het wegennetwerk doorgaan, moet na oplevering in de diverse wijken gemeten worden of wordt voldaan aan de afgesproken lucht- en geluidsnormen.

Reacties op 'Actie 80 = prachtig op de Ring (A12/A27)'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.