Weblog Mirjam Bikker: NOG 10 DAGEN…

Mirjam Bikkerzaterdag 20 februari 2010 14:00

De afgelopen week zat ik helaas het grootste gedeelte ziek thuis. Hoe frustrerend!!! Als je iets niet wilt, is het wel stil zitten, terwijl de campagne volop loopt. Om de tijd te doden kon ik volop TV kijken. De olympische spelen stemmen soms vrolijk, de landelijke politiek niet. Wat een gedoe.

Het is razend jammer dat dit kabinet zo moest eindigen. Een kabinet waar de ChristenUnie voor het eerst aan deelnam. Er zullen vast nog veel bespiegelingen over volgen. Het blijft treurig dat in deze tijd geen andere weg gevonden is. Maar op dit moment geldt ook dat we nog 10 dagen te gaan hebben tot de gemeenteraadsverkiezingen. Die gaan niet over Uruzgan, die gaan over Utrecht.

Deze week zijn vrijwilligers bezocht waar we als ChristenUnie trots op zijn. (Zie elders op de site: Dat verdient een lintje) Dat zullen we de komende week blijven doen. Mocht u nog mensen willen nomineren, mail even naar christenunie@utrecht.nl

Één op de drie Utrechters doet vrijwilligerswerk. Daardoor draaien sportclubs en verenigingen, daardoor wordt omgezien naar mensen die het moeilijk hebben, bijvoorbeeld door de vele kerkelijke vrijwilligers. Piet van der Sluijs heeft in juli al als wethouder de aftrap gegeven voor de gemeentelijke campagne die Utrechtse vrijwilligers in het zonnetje zet: de U voor U-campagne. De ChristenUnie vindt vrijwilligerswerk en mantelzorg heel belangrijk. We willen nog meer mensen stimuleren om vrijwilliger te worden. Verder is het belangrijk dat accommodaties betaalbaar zijn, goed toegankelijk en voldoende aanwezig in de buurt. Of dat nou in Zuilen of in De Meern is.

Zoals gezegd, deze week kon ik weinig aanwezig zijn bij verkiezingsactiviteiten. Daar baal ik van en natuurlijk hoop ik spoedig weer volop mee te kunnen doen. Maar het is nu al groots om te zien hoe een aantal van onze leden zich inspannen. Dat is een groot compliment waard! Bij Kamerleden vinden we het trouwens meestal gewoon dat ze meedoen in een campagne. Maar om tot zo diep in de nacht door te gaan, dat je met nachtnet naar huis moet, dat is buitengewoon. Geweldig hoe Ed Anker het studentenleven in is gedoken.

Nog 10 dagen tot de verkiezingen, mocht jij nou ook zin krijgen om een steentje bij te dragen in de campagne…. Aarzel niet en geef het door!

Archief > 2010 > februari