Studententour met Ed Anker

VGSUvrijdag 19 februari 2010 12:00

Utrecht staat bekend als studentenstad. Zelf heb ik er ook gestudeerd en mijn master milieukunde mogen behalen. Tijd om weer eens wat studentenverenigingen langs te gaan. En wie kan je beter meenemen dan oud Navigator voorzitter en Tweede Kamerlid voor de ChristenUnie Ed Anker. Ondanks het belangrijke debat in de Tweede Kamer over Uruzgan liet hij deze tocht toch voor gaan. Daarmee laat hij zien dat de ChristenUnie Utrecht er echt toe doet.

Allereerst zijn we bij SSR-NU op bezoek gegaan. SSR-NU is een vereniging waar ik zelf ook meerdere malen op bezoek ben geweest en waar het belangrijk is om te laten horen dat de ChristenUnie meedoet, ook in Utrecht, ook voor studenten. Gelukkig is er een aantal SSR leden dat een leiderschapstraining volgt bij PerspectieF, ChristenUnie-jongeren, die ik magen coördineren. Na de speech van Ed en het overhandigen van een cadeau aan de praeses was het weer tijd om door te gaan naar Navigators Utrecht. Dit is een vereniging die echt enorm gegroeid is de afgelopen jaren. Super om te zien hoe een grote groep jongeren actief bezig is met het geloof. Aangezien Ed Anker zelf voorzitter geweest is van Navigators Amsterdam werd hij ook hier in Utrecht warm onthaald. Ruim na twaalven ging de tocht verder naar de studentenvereniging VGSU. De derde invasie van ChristenUnie Utrecht werd hier met enthousiasme ontvange. Kortom, een zeer geslaagde avond met veel enthousiaste jongeren. Op naar 3 maart!

IJmert Muilwijk, kandidaat gemeenteraadslid nr.2

Reacties op 'Studententour met Ed Anker'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Archief > 2010 > februari