Dat verdient een lintje!

fam Bassiemaandag 15 februari 2010 19:05

Vrijwilligers zijn super belangrijk voor Utrecht. Talloze sportclubs, welzijnsorganisaties en kerken zijn actief in onze stad. Tijd om de vrijwilligers die deze organisaties runnen eens in het zonnetje te zetten. Zij staan immers ook centraal in het ChristenUnie Utrecht programma. Wij willen waar nodig deze mensen ondersteunen. Wel ‘waar nodig’, want als de overheid zich te pas en te onpas gaat bemoeien met vrijwilligers verliezen ze hun zelfstandigheid.

Zaterdag begon de tour in Ondiep bij mevrouw Bassie. Zij zet zich al jaren in binnen met de gereformeerd vrijgemaakte gemeente in Utrecht. Een indrukwekkend levensverhaal volgde al direct bij het bezoek. Haar jaren in Canada hebben haar gevormd. Nadat ze weer terugkwam in Nederland was het best wennen, maar juist al haal vrijwilligerswerk gaf haar rust.

Aan het einde van de dag vrijwilligers bezoeken in Ondiep, Oog in Al en Overvecht besef ik mij dat dit maar een kleine greep uit de hele collectie is die Utrecht rijk is. Nog een hele weg te gaan dus. Als je nog tips hebt van vrijwilligers die in het zonnetje gezet kunnen worden hoor ik het graag. Mail dan naar ij.muilwijk.fracties@utrecht.nl

Reacties op 'Dat verdient een lintje!'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Archief > 2010 > februari