Dansen met Rouvoet

IJmertmaandag 15 februari 2010 19:01

Als kandidaat raadslid ben ik gelukkig niet alleen bezig met saaie vergaderingen. Nee, bijna iedere avond ga ik op pad om de ChristenUnie boodschap uit te dragen. Afgelopen week hebben we discotheek Monza in Utrecht afgehuurd waar we minster van Jeugd & Gezin en partijleider van de ChristenUnie, Andre Rouvoet het eerste paar ‘oorbehoedsmiddelen’ aanboden. Ja ja, dat wordt het woord van 2010!

In feite zijn oorbehoedsmiddelen niets meer en niets minder dan kleine oordopjes die wat van het te hoge aantal decibellen afhalen. In Nederland zijn ruim 500.000 jongeren met een gehoorbeschadiging. In Utrecht zijn dat er dus ook duizenden. Daar kunnen we lokaal wat aan doen. Bijvoorbeeld door in gesprek te gaan met eigenaren van discotheken waar een deel van de gehoorbeschadigingen veroorzaakt wordt. De directeur van Monza gaat in ieder geval aan de gang met gehoorschade. Zeker nadat hij Rouvoet achter de draaitafel achter de draaitafel zag staan kreeg hij ook een hele ander indruk van de ChristenUnie. We zijn geen oubollige partij, maar betrokken mensen die het beste willen voor de samenleving. De ChristenUnie neemt de leiding in het bestrijden van problemen zoals gehoorschade bij jongeren. Door veel mensen is de actie positief ontvangen. Vrijwel alle landelijke en lokale media pakte het initiatief op waardoor er veel discussie losgekomen is. Dat is mooi!

Hierbij een filmpje over de actie met Rouvoet http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/227953

Reacties op 'Dansen met Rouvoet'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Archief > 2010 > februari