ChristenUnie Utrecht te gast bij Europese ECR-fractie

Eurofractie 120donderdag 04 februari 2010 12:33

In Utrecht houdt de ECR, de fractie van Europese Conservatieven en Hervormers, woensdag tot en met vrijdag haar strategiedagen. Europarlementariër Peter van Dalen (ChristenUnie) heeft het fractiebestuur uitgenodigd in Utrecht. ,,Dit is een uitstekende manier om Utrecht ook in het Europarlement te promoten.”

Tijdens het diner op woensdagavond heeft de Utrechtse fractie kennisgemaakt met de collega's uit het Europarlement. Wethouder Piet van de Sluijs had de eer om de gasten welkom te heten in Utrecht. Hij memoreerde daarbij aan de historie en de wortels die Utrecht heeft met vele landen in Europa.

Namens de Utrechtse fractie waren Wim Rietkerk en IJmert Muilwijk aanwezig. Raadslid Wim Rietkerk: ,,Het was inspirerend om met de collega's uit Europa van gedachten te wisselen. Wij vinden het belangrijk dat Utrecht bekend is in Europa. Veel van de Europarlementariers bleken de stad te kennen. Vooral de historie wordt geroemd. Utrecht isnatuurlijk de plek geweest waar de Vrede van Utrecht werd gesloten."

Reacties op 'ChristenUnie Utrecht te gast bij Europese ECR-fractie'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Archief > 2010 > februari